söndag, april 02, 2006

Kohorn

Curt: Om jag till exempel står i en krogkö tillsammans med en som har en turban eller en kippa som en del har. Om de då inte blir insläppta på grund av det
Täppas: mmm.
Curt: Låt oss säga då att jag är asatroende och står med en hjälm med två kohorn på så tror jag inte att jag kommer in heller men jag kan inte gå till DO och säga att jag blir diskriminerad pga. min religiösa övertygelse. medan de andra då kan det.



















...
Täppas: "Du är bara som en patetisk fjant som, som försöker göra ett stort nummer av att invandrare tar över liksom. Det är bara så korkat så jag orkar inte ens bemöta det."
Curt: "Det gör dom, och lever du tillärckligt länge så kommer du att komma underfund med det själv
Täppas: "Ahja, jag tycker att det är kul med invandring"
Curt: "Aa, det har jag förstått, men det är inte många som gör det. Den lilla klicken som gör det, det är bara dom som får komma till tals"
Täppas: "Jaa, lilla lilla..."
Curt: "Det är bara en promille av det svenska folket"
Täppas:"Mm, vad hade du i matte gubben?"
Curt: "A, det vill jag inte gå in på. Jag har bara sjuårig folkskola vettu"
Täppas: "Jaa, det är mest dom obildade och arbetslösa och bittra som e nazister"
Curt: "Aa, visst, men jag känner mig inte särskillt obildad även, faktiskt. Även fast du påstår det"
Täppas: "Jaa, just det. Men du, ha en riktigt dålig dag!"
Curt: "Tack. Detsamma"

Ur Ring P1 2006-03-28

1 kommentar:

Helena sa...

Är det sant! Fanns denna dialog på Ring P1? Ha ha ha! Täppas, de vaga antydningarnas mästare! Otroligt kul.