fredag, april 07, 2006

Frögurkorna


Kjell-Henry: Jag säger så här: du vet också, det vet inte de flesta. För en del är förståndshandikappade, även om de har gått ut en skola. De fick barnbidrag från...retroaktivt från oktober till december. Förra året. Det var en bra julklapp! Men vem var det som fick de mesta pengarna? Det är såna som du värnar för. Riktiga frögurkorna som har kommit hit. De har både fem och sex och sju barn. De behöver aldrig gå och ställa sig på ett golv och slita ut sig som jag har gjort! ... Är du kvar?
Täppas: Pip!
Kjell-Henry: Pip! Du skulle ha för pip! Du försvarar allting sånt som jag nu talar om! Vad tror du när de frågar mig äldre vad ska vi rösta på? Ja, inte på Socialdemokraterna för det heter bidragspartiet! Ta en tärning och släng ut, och ta var som helst för det andra! Nu kan du säga pip en gång till!
Täppas: Jag ska...jag tackar dig för denna mångfald av futtiga sanningar.

Ur Ring P1 2006-03-20

1 kommentar:

Ulrika Ingemarsdotter sa...

Det här är humor på hög (!) nivå, har själv vid ett flertal bloggtillfällen nämnt Ring P1 i allmänhet och Täppas i synnerhet.